Ahad, Julai 19, 2009

28/2K9

TERAGUT HATI

teragut hati
tersentak rasa

berapa lama lagi harus aku nanti
ceritera lama terpadam atau dipadamkan
kembali dinyalakan atas sebuah kebenaran
panasnya mengalir ke saraf keyakinan.

berapa lama lagi harus aku nanti
pohon kepalsuan layu mati dan pupus
ditimbus kepercayaan pada segugus janji
amanah yang tidak dijual beli.

teragut hati
tersentak rasa
terkunci kata

aku semakin bosan dengan janji
aku menanti detik bermula
janji ditunaikan!

aku semakin resah dengan ucapan
aku menanti waktu bermula
suatu tindakan!

ZAIDIN ABADI
Pinggiran Sintok
19 Julai 2009

____________________________________________________________

Semua karya adalah hakcipta terpelihara. Tidak dibenarkan mengambil atau menyalin mana-mana karya tanpa mendapat izin terlebih dahulu.
____________________________________________________________

Tiada ulasan:

Catat Ulasan